مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-03پزشكي

اندر حکایت ویروسی قدیمی و 100 درصد کشنده


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا کشندگی ویروس هاری را در افراد 100 درصد خواند و گفت: اگر فردی مورد گزش حیوان هار قرار گیرد در صورت عدم اقدامات لازم کشندگی آن 100 درصد است.

- ایسنا/همدان رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا کشندگی ویروس هاری را در افراد 100 درصد خواند و گفت: اگر فردی مورد گزش حیوان هار قرار گیرد در صورت عدم اقدامات لازم کشندگی آن 100 درصد است.

سیدجلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هاری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان محسوب می شود که این بیماری بر اثر حمله ویروس به سیستم عصبی ایجاد شده و در نهایت با التهاب مغز فرد فوت می کند.

وی افزود: ویروس هاری به صورت پنهان در بزاق حیوان هار وجود دارد و در صورت حمله این حیوانات، فرد مورد گزش قرار گرفته و ویروس به وی منتقل می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و پستانداران درگیر این ویروس می شوند، تصریح کرد: پس از گزش چه در حیوان و چه در انسان در صورت عدم اقدامات درمانی و عدم واکسیناسیون سریع فرد یا حیوان مورد گزش قرار گرفته از پا در می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر حکایت ویروسی قدیمی و 100 درصد کشنده

اندر حکایت ویروسی قدیمی و 100 درصد کشنده