مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 08:002021-10-03اقتصادي

آفتی با دردسر بزرگ


آفت مگس میوه مدیترانه ای چند سالی است که باغداران گلستان خصوصاً در مناطق غربی این استان را با مشکل روبه رو کرده و خسارت های چند میلیاردی به آنها وارد می کند.

- ایسنا/گلستان آفت مگس میوه مدیترانه ای چند سالی است که باغداران گلستان خصوصاً در مناطق غربی این استان را با مشکل روبه رو کرده و خسارت های چند میلیاردی به آنها وارد می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص شرایط این آفت به ایسنا گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکسالی که در استان داشتیم، آفت مگس میوه مدیترانه ای یک ماه دیرتر نسبت به سال گذشته و از اول مردادماه بروز یافت و خوشبختانه درختان هسته دار شامل انواع هلو و آلو در معرض تهدید این آفت قرار نگرفتند.

کیانوش حق نما افزود: طبق رصد صورت گرفته، با توجه به اقدامات انجام شده در سال های گذشته و شرایط آب و هوایی، به این نتیجه رسیدیم که امسال جمعیت این آفت نسبت به سال های گذشته کمتر خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: عملیات ردیابی این آفت با استفاده از تله های رنگی، انواع تله های تغذیه ای و فرمونی از 15 فروردین ماه امسال در دستور کار قرار گرفت.

حق نما تصریح کرد: به کشاورزان توصیه شده بود اگر در 24 ساعت، تعداد مگس میوه مدیترانه ای در تله ها به 2 یا بیشتر از آن رسید، عملیات سمپاشی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتی با دردسر بزرگ

آفتی با دردسر بزرگ