مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-03اجتماعي

افرایش اضطراب کودکان در خراسان رضوی/ تأثیر منفی خشونت والدین


معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج طرح غربال گری اضطراب کودکان خراسان رضوی، 12 درصد کودکان 5 تا 6 سال دارای اختلالات اضطرابی یا شبه اضطرابی هستند.

- به گزارش، غلامحسین دلبری اظهار کرد: در آخرین دوره اجرای طرح غربال گری کودکان که از اواخر سال 98 آغاز و تا تیرماه 99 ادامه داشت، 9 هزار کودک در سراسر استان مورد غربال و پرسشگری قرار گرفتند.

وی با بیان این که از این تعداد، دو هزار و 600 کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شدند، ادامه داد: از میان کودکان مشکوک، هزار و 175 کودک مورد درمان قرار گرفتند و بقیه مراجعین نیاز به درمان نداشتند اما پدر و مادر آنان درباره مهارت های ارتباطی والدین با فرزندان مورد مشاوره و آموزش قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح غربال گری اضطراب کودکان 5 و 6 سال از سال 93 در سطح کشور به اجرا درآمده و بر اساس نتایج آن، میزان اضطراب در کودکان خراسان رضوی به طور میانگین حدود 12 درصد است که تقریباً معادل نرم جهانی است؛ آن طور که نتایج غربال گری نشان می دهد، میزان اضطراب در کودکان خراسانی در سال های گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش است اما هنوز از سطح نرم جهانی فراتر نرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرایش اضطراب کودکان در خراسان رضوی/ تأثیر منفی خشونت والدین

افرایش اضطراب کودکان در خراسان رضوی/ تأثیر منفی خشونت والدین