مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 13:252021-10-03بين الملل

تماس تلفنی شاه اردن با رییس جمهوری سوریه


در راستای ادامه اقدامات امان برای نزدیک شدن به دمشق، منابع اردنی از تماس تلفنی شاه این کشور با رییس جمهوری سوریه خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری بترا اردن از تماس تلفنی عبدالله دوم شاه این کشور با بشار اسد رییس جمهوری سوریه خبر داد.

خبرگزاری اردن گزارش داد: عبدالله دوم پادشاه اردن در این تماس تلفنی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه، روابط دوجانبه میان دو کشور برادر و راههای توسعه و تقویت همکاری میان دمشق و امان را مورد رایزنی قرار داده است.

عبدالله دوم در این تماس تلفنی گفت: اردن حامی تلاشهای مربوط به صیانت از حاکمیت سوریه و ثبات آن و تمامیت ارضی و مردم آن است.

گفتنی است که روابط اردن و سوریه در سال 2011 همزمان با شروع بحران سوریه رو به رکود گذاشت؛ زمانی که نخستین جرقه های ناآرامی در استان درعا واقع در جنوب سوریه شعله ور شد، اردن همسایه جنوبی آن حمایت خود را از مخالفان سوری در درعا اعلام کرد.

پس از آن، تبعیت اردن از موضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و پیش از همه عربستان سعودی در قبال سوریه موجب شد، روابط امان و دمشق رو به سردی برود هرچند این روابط به طور کامل قطع نشد، اما در فواصل زمانی مختلف با فراز و نشیب هایی همراه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی شاه اردن با رییس جمهوری سوریه

تماس تلفنی شاه اردن با رییس جمهوری سوریه