مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 15:052021-10-03سياسي

اسلامی در کمیسیون انرژی: تا یکسال آینده استارت راکتورIR20 اراک می خورد


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به نقل از رییس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف این سازمان تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته ای است ضمن اینکه تا یک سال آینده استارت راکتورIR20 اراک خواهد خورد.

- مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی حضور داشت.

وی افزود: از آنجا که باید بیشتر به مباحث صنعتی، حرفه ای، فنی و تخصصی صنعت هسته ای توجه شود و از نگاه صرف سیاسی و امنیتی به این موضوع پرهیز کرد در این جلسه به این موضوع تاکید و مقرر شد مباحث فنی و تخصصی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

       سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رییس سازمان انرژی هسته ای ضمن ارائه و تشریح اهداف مورد نظر خود در حوزه هسته ای، برنامه هایی نیز درخصوص توسعه صنعت هسته ای ارائه و تولید سوخت نیروگاهی، انرژی، افزایش و متنوع سازی کاربرد پرتوها و تحقیق و توسعه را به عنوان 4 محور اصلی کار سازمان انرژی اتمی معرفی کرد همچنین مقرر شد؛ این محورها در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا در جلسات بعدی به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد.

نخعی گفت: به گفته اسلامی هدفگذاری سازمان انرژی اتمی در حوزه تولید انرژی بر روی تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته ای گذاشته شده است و به موازات آن برنامه مشخصی برای تولید سوخت نیروگاهی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی در کمیسیون انرژی: تا یکسال آینده استارت راکتورIR20 اراک می خورد

اسلامی در کمیسیون انرژی: تا یکسال آینده استارت راکتورIR20 اراک می خورد