مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 19:052021-10-03سياسي

آثار تاریخی دامغان به این شهر برگردد


امام جمعه دامغان با بیان اینکه میراث تاریخی هر شهری مربوط به همان شهر است، گفت: با همت مسئولان تمامی آثار تاریخی دامغان باید به این شهر برگردد.

- ، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان غروب یکشنبه در مراسم رونمایی از کتیبه مرمت شده پیر علمدار دامغان و الواح سنگی در خانه میراثی لطفی دامغان با بیان اینکه میراث تاریخی هر شهری مربوط به همان شهر است، تاکید کرد: باید موزه تاریخی دامغان به زودی راه اندازی شود تا گنجینه تاریخی این شهر در این موزه نگهداری شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دامغان در خصوص مطالبات میراث تاریخی شهرستان اهتمام ورزند، افزود: تمامی آثار تاریخی دامغان به شهر دامغان برگردد.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: مسجد تاریخانه دامغان نشان از گذشته عبادی دامغان است و همگان می بایست به میراث گذشتگان اهمیت بورزیم از سوی دیگر در بنای تاریخی خانه لطفی امنیت خانواده تأمین شود زیرا این بنا به روح و روان مردم دامغان آرامشی خاص می دهد و نشانگر سبک و سیاق خانواده های دامغانی است.

مهدی قاسمی رییس اداره میراث فرهنگی دامغان نیز در این آیین با بیان اینکه این شهرستان 700 اثر تاریخی دارد، گفت: 134 اثر تاریخی دامغان ثبت شده و از آنجا که صنعت گردشگری سومین اقتصاد دنیا به حساب می آید، رونق صنعت گردشگری با توجه به داشته های دامغان می تواند اقتصاد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخی دامغان به این شهر برگردد

آثار تاریخی دامغان به این شهر برگردد