مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 21:252021-10-03اقتصادي

5 دلیل افزایش قیمت برنج در بازار/ قیمت چه زمانی پایین می آید؟


5 دلیل برای افزایش قیمت برنج در بازار وجود دارد که به گفته وزیر جهاد کشاورزی تزریق برنج از محل ذخایر، قیمت را در روزهای آینده متعادل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مخاطبان فارس من در مطالبه ای با عنوان علت گران شدن روزانه برنج چیست؟ از خبرگزاری فارس درخواست پیگیری کرده بودند که به گفته آنها قیمت برنج روزانه رو به افزایش است و با گران شدن قیمت، قدرت خرید مردم پایین آمده و در سفره شان کمرنگ می شود و وقتی مردم نسبت به این افزایش قیمت معترض می شوند، مغازه داران می گویند، اگر الان خرید نکنید، قیمت برنج بالاتر نیز خواهد رفت.

برنج محصول استراتژیک که عجین شده با هزاران رنج است این روزها رکورددار گرانی در بازار است و قیمت های کیلویی 45 هزار تومان را نیز ثبت کرده است.

اما آن طور که مسئولان می گویند این قیمت ها حباب زیادی دارد و آنچه دست کشاورز را می گیرد، زیر 30 هزار تومان است که برای آن هزینه های زیادی انجام داده است، پس در این میان این تفاوت قیمت به جیب عده ای خاص می رود.

دلایلی که برای افزایش قیمت برنج مطرح است، کاهش تولید امسال برنج که به گفته وزیر جهاد کشاورزی 18 تا 20 درصد است، افزایش هزینه های تولید و نیز نفوذ دلالی و واسطه گری است، البته ممنوعیت واردات هم که معمولا 4 ماه در سال در فصل برداشت برنج وجود دارد نیز به کاهش عرضه تقاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 دلیل افزایش قیمت برنج در بازار/ قیمت چه زمانی پایین می آید؟

5 دلیل افزایش قیمت برنج در بازار/ قیمت چه زمانی پایین می آید؟