مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-04پزشكي

هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به پیک پاییزه کرونا


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گرده افشانی علف های هرز و درختان کنوکارپوس در فصل پاییز، نسبت به پیک پاییزه کرونا در آبان ماه در استان خوزستان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به بروز تنگی نفس پس از بارندگی های پاییزی، شورای سلامت خوزستان تاکید دارد گیاهانی که در این فصل به گل دهی می رسند، قبل از نخستین بارندگی هرس شوند.

این اقدام همه ساله توسط شهرداری ها انجام می شد.

وی با بیان اینکه هر موقع در هرس این درختان کم کاری شده است با بحرانی از بیماران و مراجعه به بیمارستان ها مواجه شده ایم افزود: پیش از این در شهرهایی که این گیاهان هرس نمی شدند به وضوح آمار بیماران افزایش پیدا می کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: عصاره کنوکارپوس توسط محققان دانشگاه تهیه شده و روی بیمارانی که در این بازه زمانی با علائم تنفسی مراجعه می کنند، تست و تاثیر این گیاه بر بیماران تنفسی برای محققان ثابت شده است.

وی بیان کرد: از شهرداری ها تقاضا می شود گیاهان کنوکارپوس را هرس کنند چون در آبان ماه، اگر کسی با علائم سرفه به مراکز درمانی مراجعه کرد حتما یکی ار تشخیص های ما غیر از آلرژی و علائم تنفسی به کنوکارپوس، می تواند شک ابتلا به کرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به پیک پاییزه کرونا

هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به پیک پاییزه کرونا