مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-04سياسي

برپایی نمایشگاه «دوربین و کتاب» به مناسبت سالگرد شهادت کنفانی


انجمن فلسطینی «لو بطلنا نحلم» به مناسبت چهل ونهمین سالگرد شهادت غسان کنفانی، نویسنده و روزنامه نگار فقید فلسطینی نمایشگاه «دوربین و کتاب» را در شهر خان یونس برپا کرد.

- ، انجمن فلسطینی لو بطلنا نحلم به مناسبت چهل ونهمین سالگرد شهادت غسان کنفانی، نویسنده و روزنامه نگار فقید فلسطینی نمایشگاه دوربین و کتاب را در شهر خان یونس برپا کرد.

یوسف بنات نایب رییس انجمن فوق، به اهمیت اجرای این نمایشگاه تاکید کرد و گفت که یادبود شهید و نویسنده مبارز غسان کنفانی و دیگر شهدای فلسطین که جان خود را به خاطر میهن تقدیم کردند امری ضروری است.

اما غسان کنفانی که بود؟ او نویسنده، روزنامه نگار و مبارز مشهور فلسطینی است که در هشتم ژوییه 1972 به همراه خواهرزاده اش در بیروت توسط عوامل رژیم صهیونیستی ترور شد.

موساد مستقیماً مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت و این در صورتی است که کنفانی فقط در بخش فرهنگی جبهه خلق برای آزادی فلسطین فعالیت داشت.

کنفانی پس از شهادت به عنوان یکی از سمبل های مقاومت در میان آزادی خواهان جهان مطرح شد.

در ایران نیز آثار او به کرات ترجمه شده است.

ادبیات مقاومت در فلسطین اشغال شده و تا هر وقت که برگردیم: داستان های کوتاه هر دو با ترجمه موسی اسوار، قصه ها و قندیل کوچک هر دو با ترجمه غلامرضا امامی، انسان و باران ترجمه مهرنوش سلوک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه «دوربین و کتاب» به مناسبت سالگرد شهادت کنفانی

برپایی نمایشگاه «دوربین و کتاب» به مناسبت سالگرد شهادت کنفانی