مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-04اقتصادي

برداشت 680 هزار تن محصول سیب درختی در آذربایجان شرقی


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت 680 هزار تن محصول سیب درختی در استان در سالجاری خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت 680 هزار تن محصول سیب درختی در استان در سالجاری خبر داد.

اکبر فتحی با بیان اینکه رتبه دوم تولید سیب در کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد، اظهار کرد: با توجه به برآوردهای آماری مقدار تولید سیب درختی در سالجاری بیش از 680 هزار تن می باشد که از این مقدار 68 هزار تن سیب تابستانه و ارقام محلی و مقدار 612 هزار تن سیب پاییزه شامل 397 هزار تن ممتاز و درجه یک ، 143 هزار تن درجه دو و 72 هزار تن درجه سه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سیب مصرفی آذربایجان شرقی را حدود 110 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: 38 درصد سیب برداشت شده را رقم گلدن ، 60 درصد مربوط به رقم رد و دو درصد بقیه نیز به سایر ارقام اختصاص دارد و غالب ارقام باغات سیب از نوع رقم رد و رقم گلدن می باشد و با توجه به شرایط اقلیمی مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا دارای مزیت صادراتی است.

وی گفت: 10 درصد سیب درختی در آذربایجان شرقی به ارقام تابستانه مانند سیب مشکی، گلاب، قره یاپراق، شیخ احمد، ساری آلما، قزل آلما و حدود دو درصد از باغات سیب استان نیز از نوع رویشی (سیب مالینگ پا کوتاه ) و شامل ارقام فوجی ، دلبار استار (دورنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 680 هزار تن محصول سیب درختی در آذربایجان شرقی

برداشت 680 هزار تن محصول سیب درختی در آذربایجان شرقی