مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-04اقتصادي

آسیب های اقتصادی ناشی از تاخیر در انتخاب رییس کل بانک مرکزی


دولت سیزدهم در شرایطی در انتخاب و انتصاب رییس کل بانک مرکزی تعلل می کند که نرخ تورم در بدترین شرایط 7 دهه گذشته است و چند بانک مشکل دار همچنان به روند نزولی و تخریب بیشتر ساختار مالی خود ادامه می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سوم شهریور امسال رییس کل بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد، رای هیات وزیران و حکم رییس جمهور انتخاب می شود و وزیر اقتصاد تقریبا از روز چهارم شهریور می توانست رییس کل بانک مرکزی را به هیات وزیران پیشنهاد دهد.

  نگاهی به تاریخ انتخاب رییس کل های بانک مرکزی که همزمان با دولت های جدید حکم گرفته اند، نشان می دهد فاصله تعیین وزرا تا انتصاب رییس کل بانک مرکزی کوتاه بوده است.

محمد حسین عادلی در 22 شهریور ماه 68 به از سوی رییس جمهور وقت به عنوان رییس کل انتخاب شد، همچنین ولی الله سیف پس از انتخابات 24 خرداد 92، در تاریخ 5 شهریور ماه آن سال به سمت رییس کل بانک مرکزی منصوب شد.

در دولت های هفتم، هشتم، نهم و دهم روسای کل بانک مرکزی در امتداد دولت های قبل بوده اند و به همین دلیل نمی توان به زمان انتصاب آنها را استناد کرد.

این تاخیرها در انتخاب مهم ترین عضو تیم اقتصادی دولت در حالی انجام شده است که رهبر انقلاب در اولین جلسه با رییس جمهور دولت سیزدهم و کارگزاران نظام بر تشکیل کابینه دولت سیزدهم در سریع تری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های اقتصادی ناشی از تاخیر در انتخاب رییس کل بانک مرکزی

آسیب های اقتصادی ناشی از تاخیر در انتخاب رییس کل بانک مرکزی