مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-04اقتصادي

زمان «ایمنی جمعی»مقابل کرونا


در حالی که تا کنون حدود 18 درصد جمعیت کشور واکسینه دو دُز شده اند؛ هنوز بیش از 30 میلیون نفر باید دو دز واکسن دریافت کنند تا به مرز 80 درصد ایمنی برسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،حمید سوری، رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری گذاشته، بیان داشته است: اگر 80 درصد جمعیت فعلی کشور بالای 12 سال باشد؛ یعنی کشور برای حداقل دو دز واکسیناسیون این جمعیت حدودا 140 میلیون دز واکسن نیاز دارد.

در حالی که تا کنون حدود 18 درصد جمعیت واکسینه دو دز شده اند؛ میلیونها نفر هنوز باید واکسینه شوند تا به حداقل 80 درصد واکسیناسیون نیازمند برای ایمنی جمعی برسیم.

به عبارتی دیگر هنوز بیش از 30 میلیون نفر باید دو دز واکسن دریافت کنند تا به مرز 80 درصد برسیم.

  عدم واکسیناسیون این تعداد ایرانی بالای 12 سال که عده ای در نوبت مراجعه هستند و عده ای گویا خیال واکسیناسیون ندارند، اگر برای واکسیناسیون آنها اقدام لازم چه آموزش و فرهنگ سازی، چه تقویت دسترسی آسان مردم و چه اقدامات قهری صورت نگیرد رسیدن به شرایط نسبتا مطلوب و بازگشت به زندگی عادی غیر ممکن خواهد بود.

با نگرش منفی که برخی افراد در مورد واکسیناسیون دارند و پیرو خستگی پاندمی، این نگرش ممکن است در تعداد بیشتری گسترش یابد؛در نتیجه  اقدامات قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان «ایمنی جمعی»مقابل کرونا

زمان «ایمنی جمعی»مقابل کرونا