مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-04اقتصادي

اهدای بیش از 63 هزار واحد خون در نیمه نخست امسال در مازندران


مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی، مستمر و مدت زمان نگهداری آن محدود است، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری 63 هزار و 14 مازندرانی موفق به اهدای خون شدند.

- ذوالفقار تقوی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری 76 هزار و 455 نفر به مراکز و افزایش اعمال جراحی ها در استان نیاز به خون نیز افزایش یافته است و به همین علت از شهروندان مازندرانی درخواست می کنیم برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنده بسیاری از بیماران باشند.

این مسؤول یادآور شد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اهدای خون مازندران با دقت رعایت می شود و مردم هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

تقوی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده، افزود: کسانی که واکسن های آسترازانکا و اسپوتنیک را دریافت کرده اند تا دوهفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از 14 روز شرایط اهدای خون را دارند و تزریق دیگر واکسن ها منعی برای اهدای خون ندارد.

وی با دعوت از شهروندان مازندرانی برای اهدای خون، خاطرنشان کرد: بهبودیافتگان کرونا نیز می توانند یک ماه بعد از بهبودی کامل برای اهدای خون به مراکز انتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای بیش از 63 هزار واحد خون در نیمه نخست امسال در مازندران

اهدای بیش از 63 هزار واحد خون در نیمه نخست امسال در مازندران