مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-04سياسي

روایت مسجدی که 21 شهید تربیت کرد


اراک؛ فرش های دستباف قدیمی که گویی تو را به عرش متصل می کند، در معماری اینجا همه چیز مدبرانه انتخاب شده است، از نیم طبقه های زنانه که تهویه هوا را آسان کرده تا پنجره های عریضی که مسجد را از نور مصنوعی در روز بی نیاز نموده اند.

برای افراد مسن و بانوان، امکانات رفاهی مثل آسانسور،  آب سردکن، وضوخانه مجزا از سرویس بهداشتی و حسینیه و سایر امکانات دیگر فراهم است، این مسجد مجلل نیست، اما دربرگیرنده همه جوانب امر است، امنا از اهالی محل هستند و خرد جمعی بر تصمیم گیری ها حاکم است.

درب چوبی اش را که بگشایی، هزار خاطره از گذشته در ذهنت مرور می شود، منبر کوچکی که تمام بار معنوی مسجد را به دوش می کشد و آن سن یک  متری که تجلی گاه یادگاری هایی شهداست دل را می رباید.

از پیشکسوتان که بپرسی به تو از نیت بانی و مؤسس مسجد خواهند گفت: حاج سید تقی تقوی این نیت مسجدی را بنا نهاد تا باقیات و صالحات آخرت گردد .

بعد از بنا نهادن مسجد حضور مؤمنین در دوره های مختلف به آن رنگ و بوی انسان پروری بخشید و افراد چون شهید کرونا در تمام فصول ساعت های منتهی به غروب مسجد مملو از صدای دل نشین جوانان  کودکانی بود که شاید بزرگان و شهدای آینده از میان آنان برخیزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت مسجدی که 21 شهید تربیت کرد

روایت مسجدی که 21 شهید تربیت کرد