مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-04سياسي

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با دبیرکل سازمان ملل در «نیویورک»


وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با دبیرکل و رییس مرکز ضد تروریستی این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به طور جداگانه با آنتونیو گوترش دبیر کل، اخیم استینر مدیر برنامه عمران و  ولادیمیر وارانکف رییس مرکز ضد تروریستی سازمان ملل متحد ملاقات کرد.

در دیدار رییس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد طیف وسیعی از مسائل همکاری دو طرف در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بشردوستانه، محیط زیست و امنیت بررسی و بر اهمیت تقویت روابط چند جانبه تاکید شد.

مبارزه مشترک با تروریسم و افراط گرایی، واکنش موثر در برابر عواقب اقتصادی و اجتماعی بیماری همه گیر، تغییر اقلیم و تاثیر آن بر ذخایر آب از موضوعات محوری این ملاقات به شمار می روند.

طرفین همچنین به ارائه کمک فوری بشردوستانه به مردم افغانستان و تقویت همکاری بین المللی برای جلوگیری از فاجعه بشردوستانه در این کشور توجه ویژه کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان خاطرنشان کرد که دوشنبه یک دولت فراگیر شامل همه گروه های سیاسی و قومی در افغانستان را به رسمیت می شناسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با دبیرکل سازمان ملل در «نیویورک»

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با دبیرکل سازمان ملل در «نیویورک»