مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-04بين الملل

آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی


«فومیو کیشیدا» نخست وزیر جدید ژاپن که امروز منصوب شد، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت آماده دیدار بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فومیو کیشیدا وزیر خارجه پیشین ژاپن که امروز (دوشنبه) رسماً به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب شد، اعلام کرد که آماده دیدار بدون پیش شرط با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

اظهارات وی در حالی مطرح می شود که پیونگ یانگ طی ماه گذشته آزمایش موشک های جدید خود را تشدید کرده است.

اولین و آخرین دیدار حضوری رهبران کره شمالی و ژاپن در سال 2002 بود، زمانی که جونیچیرو کویزومی  در سفر به پیونگ یانگ با کیم جونگ ایل دیدار و درباره موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی بحث و گفت وگو کرد.

در سال 2019، شینزو آبه نخست وزیر وقت ژاپن آمادگی خود را برای ملاقات با کیم جونگ اون بدون پیش شرط برای پایان دادن به بی اعتمادی طولانی مدت بین دو کشور اعلام کرد، اما این دیدار هرگز محقق نشد.

    کیشیدا همچنین خاطرنشان کرد که توکیو توانایی دفاعی خود را تقویت می کند و همچنان اتحاد آمریکا و ژاپن را سنگ بنای سیاست خارجی این کشور می داند.

هفته گذشته، مقامات ارشد نظامی ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در تماسی، امنیت منطقه ای و آنچه تهدیدهای ناشی از برنامه های اتمی و موشکی کره شمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی

آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی