مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-04فرهنگي

لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد


لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان در شهرستان رودسر رونمایی شد.

- ، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی نان تمیجان و کتاب آثار ثبتی گیلان، گفت: طی ماه های گذشته به منظور حراست، پاسداشت و مستندسازی از میراث فرهنگی غنی گیلان آثار متعددی در سطح ملی به ثبت رسیده است.

مسعود حلاج پور با اشاره به رونمایی از لوح ثبت ملی نان تمیجان، گفت: شیوه پخت نان تمیجان از جمله آثار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی شهرستان رودسر به شمار می آید.

وی بیان کرد: هم افزایی ثبت ملی این اثر در کنار دیگر ظرفیت های این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند نقش پررنگی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه، اشتغال زایی، هویت بخشی و تقویت اقتصاد مقاومتی استان ایفا کند.

حلاج پور تصریح کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال و سال گذشته آثار ارزشمندی از استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این آثار از ظرفیت ثبت جهانی و معرفی در سطح بین المللی نیز برخوردار هستند، ادامه داد: ثبت ملی این آثار نخستین گام در مسیر ثبت جهانی محسوب می شود.

حلاج پور به رونمایی از کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: 4500 اثر ارزشمند تاریخی در استان گیلان تا به امروز شناسایی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد

لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان رونمایی شد