مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 13:502021-10-04بين الملل

سرعت انتقال کرونا در هوا در حال افزایش است


یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد ویروس کرونا در پدیده ای عجیب در حال تکامل خود است تا از طریق هوا سریع تر و بیشتر منتقل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، 2 مطالعه جدید روی ذرات هوابرد ویروس کرونا نشان می دهد انواع جدیدتر این ویروس مانند آلفا و دلتا از طریق هوا با سرعت بالاتری منتشر می شود و افراد بیشتری را نسبت به ویروس اصلی آلوده می کند.

در این مطالعات توضیحی ارائه شده است که بر مبنای آن، ویروس در حال تکامل است تا به طور مؤثرتری از طریق هوا پخش شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیویورک تایمز، سال گذشته پی بردن به این نکته که انتشار ویروس کرونا در فضاهای سرپوشیده بیشتر است، سختگیری هایی در مورد ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه در فضاهای عمومی را به همراه داشت.

همین مسئله باعث شده که پزشکان به کسانی که حتی 2 دوز واکسن زده اند هم توصیه کنند که به ویژه در اماکن سربسته همچنان از ماسک استفاده کنند.

تکامل ویروس برای انتشار بیشتراکنون اکثر محققان معتقدند که ویروس کرونا بیشتر از طریق قطرات بزرگ که به سرعت به زمین می افتند و قطرات بسیار کوچک تر، به نام آئروسل، منتقل می شود که می تواند در فواصل طولانی تری شناور شده و مستقیما در ریه ها، جایی که ویروس بیشترین آسیب را به آنجا می زند، مستقر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت انتقال کرونا در هوا در حال افزایش است

سرعت انتقال کرونا در هوا در حال افزایش است