مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-05اقتصادي

چالش های توسعه در منطقه آزاد ارس


در کنار عدم ثبات در قوانین مناطق آزاد و وجود تناقض با قوانین دستگاه های دولتی فعال در منطقه، موضوع عدم ثبات در رویه ها و مقررات داخلی سازمان های مناطق آزاد نیز چالش مهمی است.

- خبرگزاری فارس- ابراهیم نصیری: یکی از مهمترین بسترهای مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری در هر کشوری، قوانین، مقررات و تضامین قانونی سرمایه گذاری در آن کشور است.

هر سرمایه گذاری پیش از مراجعه به منطقه آزاد ارس قطعا قوانین و مقررات مناطق آزاد را مطالعه کرده و با اتکا به ظرفیت های قانونی به سرمایه گذاری اقدام می کند نه اخبار و وعده های مدیران!  حال اگر روزی نه تنها وعده های مدیران منطقه آزاد بلکه قوانین و مقررات مصوب  نقض عهد گردند، سرمایه گذاری در آنجا سوء تفاهمی بیش نخواهد بود.

  هرچند اولین قانون چگونگی اداره مناطق آزاد در سال 72 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و همچنان در مرحله اصلاح قانون در سال 1400 هستیم، به دلیل وجود ابهامات و نارسایی های فراوان،خود یکی از موانع توسعه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس بوده است.

    در اینجا به ذکر چند مثال بسنده می کنیم که اگر گوش شنوایی باشد قطعا موارد دیگر را خواهد یافت!   ماده 27: به تمرکز و یکپارچگی مدیریتی در منطقه آزاد می پردازد ولی بدلیل کلی گویی و ابهام و نبود آیین نامه اجرایی کامل هیچگاه نتوانست به هماهنگی دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های توسعه در منطقه آزاد ارس

چالش های توسعه در منطقه آزاد ارس