مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-05پزشكي

مخاطرات فراموشی مصرف به موقع دارو


مصرف نکردن به موقع دارو، فراموشی دوز مصرفی و نحوه استفاده از دارو، یکی از مشکلات رایج در افراد مختلف است اما باید متوجه بود که این موضوع به ویژه در سالمندان، - ایسنا/فارس مصرف نکردن به موقع دارو، فراموشی دوز مصرفی و نحوه استفاده از دارو، یکی از مشکلات رایج در افراد مختلف است اما باید متوجه بود که این موضوع به ویژه در سالمندان، مخاطراتی را به دنبال دارد که بعضا تاثیرات مثبت دارویی را تحت الشعاع قرار می دهد.

یک کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: موضوع فراموش کردن زمان یا دوز مصرف دارو، امکان دارد برای همه افراد پیش بیاید، اما در سالمندان این موضوع مشکلی رایج بوده و می تواند خطر تداخل دارویی، عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد و بستری شدن در بیمارستان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؟! بنابراین شناخت دلایل فراموشی دارو در سالمندان و آگاهی از روش های یادآوری دارو به آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مهشید طهماسبی به ایسنا گفت: یه خانواده ها توصیه می کنیم که اگر سالمندی در اطرافشان است، یا سالمندی هستید که می خواهید مصرف داروهای خود را مدیریت کنید، یا مسئولیت نگهداری سالمندی را عهده دارید، توصیه هایی را مد نظر داشته باشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخاطرات فراموشی مصرف به موقع دارو

مخاطرات فراموشی مصرف به موقع دارو