مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-05اقتصادي

یک املت چهار نفره چند؟


با افزایش قیمت تخم مرغ به هر عدد 2000 تومان این سوال در ذهن ایجاد می شود که ساده ترین غذای تهیه شده از تخم مرغ یعنی املت چقدر هزینه دارد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، افزایش قیمت مواد غذایی این روزها بر کسی پوشیده نیست و گرانی بر اقلامی چون مرغ، گوشت، میوه، سبزی، لبنیات، نان، برنج و به طور کل مایحتاج اولیه خانواده ها سایه افکنده است؛ به طوری که برخی از خانواده ها یا مجبور به حذف این اقلام از سبد غذایی خود شده اند یا سرانه مصرف را به حدی کاهش داده اند که با جیبشان سازگاری داشته باشد.

این بار اما گرانی دامن تخم مرغ را هم گرفت و بازار این محصول پروتیینی پرمصرف را که برای بسیاری از خانواده ها جایگزین گوشت قرمز و سفید شده بود، پرنوسان کرد.

گزارشات میدانی اخیر نشان می دهد که قیمت هر عدد تخم مرغ در بازار به 2000 هزارتومان رسیده است و مصرف کنندگان بایستی برای خرید یک شانه تخم مرغ 30 عددی حدود 55 تا 60 هزارتومان هزینه کنند! این یعنی یارانه ماهیانه یک نفر حتی کفاف خرید یک شانه تخم مرغ را نمی دهد.

البته هدف این گزارش چرایی افزایش قیمت تخم مرغ و سایر اقلام در بازار نیست و علت آن با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است.

بلکه با نوشتن این گزارش قصد داریم نشان دهیم این افزایش قیمت ها چه تاثیری در سفره مردم دارد و هزینه تهیه یک غذای ساده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک املت چهار نفره چند؟

یک املت چهار نفره چند؟