مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-05پزشكي

تزریق واکسن جلوی جهش های ویروس کرونا را می گیرد؟


مزیت واکسن زدن این است که حتی سویه جهش یافته کرونا هم به صورت خفیف تری در بدن میزبان به صورت بیماری کووید 19 بروز می کند و مهم تر از همه از میزان کشندگی آن کاسته می شود.

- بابا محمودی به مردم توصیه کرد که به سخنان متخصصان علم پزشکی درباره تزریق واکسن ها اعتماد کنند و به دنبال نوع خاصی از واکسن نباشند و به اولین واکسنی که دسترسی پیدا کرده اند آن را تزریق کنند.

وی گفت: خوشبختانه در ایران انوع مختلف واکسن کرونا از نوع تولید داخل و خارج وجود دارد که از نظر تخصصی همه آنها از کیفیت و کارایی لازم برای هدف جلوگیری از جهش ویروس مورد نظر را دارند و بر خلاف تصور عامیانه هیچ واکسنی نمی تواند ایمنی صد درصدی ایجاد کند.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: حتی واکسن هپاتیت بی که ایمنی 95 درصدی را برای آن مطرح می کنند هنوز این سطح از ایمنی را به بشر نداده است در نتیجه نمی توان برای واکسن کرونا که تازه کمتر از 2 سال از ساخت آن سپری شده، انتظار ایجاد ایمنی خیلی بالایی داشت.

بابامحمودی با اشاره به اینکه برخلاف اظهارات غیر کارشناسی افراد مبنی بر عوارض واکسن کرونا بر بدن توضیح داد : تزریق هر نوع واکسنی 2 نوع عوارض دارد که در همه واکسن ها وجود دارد؛ یکی عارضه معمولی که تورم و قرمزی محل تزریق را در پی دارد و دیگر عارضه سیستمی است که تب ، سستی و بی حالی را شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن جلوی جهش های ویروس کرونا را می گیرد؟

تزریق واکسن جلوی جهش های ویروس کرونا را می گیرد؟