مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-05اقتصادي

یک گام تا شکوفایی رشد اقتصادی ایران


هرچند براوردهای صورت گرفته از وضعیت رشد اقتصادی ایران در سال جاری نشان می دهد که این نرخ به کانال مثبت بازگشته اما هنوز راهی طولانی تا رسیدن به اهداف کلان کشور باقی مانده است.

- هرچند براوردهای صورت گرفته از وضعیت رشد اقتصادی ایران در سال جاری نشان می دهد که این نرخ به کانال مثبت بازگشته اما هنوز راهی طولانی تا رسیدن به اهداف کلان کشور باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند اقتصاد ایران در دوره اجرای برجام توانست رشد اقتصادی قابل توجهی را ثبت کند و حتی در دوره ای کوتاه این نرخ رشد دو رقمی شد اما با بازگشت تحریم ها بار دیگر اقتصاد کشور با محدودیت های جدی دست و پنجه نرم کرد و همین موضوع به کاهش جدی رشد و منفی شدن آن برای دوره ای طولانی انجامید.

در ماه های گذشته نیز همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا، اقتصاد ایران نیز مانند بسیاری از دیگر کشورها از تبعات اقتصادی این شیوع در امان نماند و همین موضوع به کاهش رشد اقتصادی کمک کرد.

با این وجود براوردهایی که از سال گذشته انجام شده نشان می دهد که رشد اقتصادی ایران بار دیگر به مدار مثبت بازگشته، هرچند راهی طولانی تا بازگشت به شرایط پیش از تحریم های اخیر آمریکا باقی مانده است.

تجربه سه سال گذشته نشان می دهد که اقتصاد ایران باید از اتکا به منابع نفتی فاصله گرفته و به صادرات غیرنفتی بهای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام تا شکوفایی رشد اقتصادی ایران

یک گام تا شکوفایی رشد اقتصادی ایران