مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 11:252021-10-05اقتصادي

چند درصد از سالمندان مجهول الهویه هستند؟


در آینده ما هیچ سرویس خدماتی خوبی برای سالمندان نداریم آسایشگاه ها تنها 2 دهم درصد جمعیت سالمند را در بر می گیرد و برای نود و نه و هشت دهم درصد سالمندان برنامه ای نداریم.

- رییس انجمن علمی سالمندان با اشاره به اینکه در 40 سال گذشته جمعیت سالمندی در ایران 2 برابر شده است، گفت: در سال 55 حدود 5 درصد جمعیت کشور سالمند بودند که اکنون این رقم به 10 درصد رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، احمد دلبری گفت: در آینده بیشترین رشد جمعیت سالمندی را در جهان خواهیم داشت و این موضوع نگران کننده است، زیرا زیرساخت های لازم را برای این میزان جمعیت سالمند، نداریم.

وی اضافه کرد: دو برابر شدن جمعیت سالمند کشورهای توسعه یافته، 100 سال طول کشیده است، اما ما فقط 20 سال فرصت داریم و این مدت را متأسفانه در سنوات گذشته درگیر تهیه سند ملی بودیم.

دلبری گفت: نه تنها در رده تخصصی بلکه در رده های گوناگون و حتی مراقب ساده آموزش دیده کاردانی، کارشناسی و رشته های مختلف سالمندی، کمبود داریم.

رییس انجمن علمی سالمندان افزود: در کشور سوئد برای دو میلیون سالمند، هزار نفر متخصص طب سالمندان وجود دارد و علاوه بر آن آموزش دیده پرستاری، مددکاری و روانشناسی سالمندی دارند.

وی اضافه کرد: در تربیت نیروی انسانی متخصص، عقب ماندگی بیش از 50 سال در جهان داریم، اما متأسفانه در سنوات گذشته، رشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد از سالمندان مجهول الهویه هستند؟

چند درصد از سالمندان مجهول الهویه هستند؟