مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 18:352021-10-05فرهنگي

مرحوم غلامرضایی آلماجوقی از موسیقی برای ترویج شعائر دینی بهره برد


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت درگذشت استاد بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی، پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان، - ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت درگذشت استاد بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی، پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان، گفت: استاد الماجوقی که عاشق و دلباخته خاندان عصمت و طهارت(ع) بود،  موسیقی را در مسیر ترویج شعایر دینی به کار برد و با اجرای نمایش های آیینی مذهبی و منقبت خوانی ارادت خویش را عیان ساخت.

متن پیام یوسف امینی به این شرح است: در شامگاه رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) استاد علی غلام رضایی آلماجوقی بخشی، پیشکسوت موسیقی مقامی و دارنده نشان درجه یک هنری، یاران خویش را وداع گفت.

آلماجوقی که خود در مدح و منقبت پیامبر اکرم(ص) مقام خوان و مقام دان بود، 2 بال خیر و هنر را برای پرواز برگزید و در این مسیر بیش از 70 بهار زندگی سپری کرد.

او از مکتب خان محمد بخشی، حاج حسین یگانه و حاج قربان سلیمانی آموخت تا موسیقی قوچان و شمال خراسان به فارسی، ترکی و کرمانجی شاخصه فرهنگ و هنر این دیار گردد و به کوشش این بزرگان در شبکه شهرهای خلاق کشور این شهر به عنوان شهر موسیقی نام و نشان گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرحوم غلامرضایی آلماجوقی از موسیقی برای ترویج شعائر دینی بهره برد

مرحوم غلامرضایی آلماجوقی از موسیقی برای ترویج شعائر دینی بهره برد