مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-06اقتصادي

خشکسالی نفس گیر و دام هایی که دست مایه قاچاق می شوند


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی و کمبود علوفه ناشی از آن باعث شده دامداران نگران نگهداری دام خود باشند و همین امر باعث شد دام ها را بی مجوز و یا با مجوز به استان های دیگر بفرستند چراکه برایشان صرفه اقتصادی نداشت.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی و کمبود علوفه ناشی از آن باعث شده دامداران نگران نگهداری دام خود باشند و همین امر باعث شد دام ها را بی مجوز و یا با مجوز به استان های دیگر بفرستند چراکه برایشان صرفه اقتصادی نداشت.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی های چند ساله در خراسان جنوبی روی مسئله دام نیز تاثیرات خود را گذاشته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی ها قاچاق دام را این استان افزایش داده است، افزود: نوسانات نرخ ارز و افزایش برخوردها توسط نیروهای انتظامی و تعزیرات و همچنین قرار گرفتن در مسیر قاچاق دام، باعث شده تا این روزها خیر دستگیری ها و کشفیات بیشتری را بشنویم.

اصغرزاده بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور درخصوص الزام هویت گذاری و اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای، هر دام بدون پلاک کوبی و مجوز دامپزشکی در صورت کشف، قاچاق تلقی می شودو براین اساس برخورد قانونی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی نفس گیر و دام هایی که دست مایه قاچاق می شوند

خشکسالی نفس گیر و دام هایی که دست مایه قاچاق می شوند