مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-06اقتصادي

پیمانکاران در قبال کارگران چه وظایفی دارند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چند سالی است که در دنیای روابط کاری کارگر و کارفرما نام جدیدی به نام مقاطعه کار به گوش می خورد که البته همان نام آشنای پیمانکار است.

- ماده 13 قانون کار تنها ماده ای است که به وظایف شرکت های پیمانکاری در قبال کارگرانی که قرارداد پیمانی دارند اشاره کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، چند سالی است که در دنیای روابط کاری کارگر و کارفرما نام جدیدی به نام مقاطعه کار به گوش می خورد که البته همان نام آشنای پیمانکار است.

پیمانکاران با کار هایی مانند عدم اجرای طبقه بندی مشاغل تعویق در پرداخت حقوق، عدم ایمنی مناسب محیط کار و پایمال کردن حق و حقوق نیرو های کاری که قرارداد پیمانی دارند روزگار کارگران را تیره و تار کرده اند.

تعدادشان بسیار است کارگرانی که پیمانکاران حق آن ها را نمی دهند برایشان مشکلات مختلفی ایجاد می کنند و کارگران را برای گرفتن حق خود ناچار به بالا و پایین کردن پله های مراجع حل اختلاف می کنند.

نیرو های پیمانکاری یکی از گسترده ترین جمعیت کارگران را تشکیل می دهند، اما در قانون کار تنها یک ماده به آن ها اختصاص داده شده است و وظایفی را برای پیمانکار در قبال پیمان دهنده در نظر گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمانکاران در قبال کارگران چه وظایفی دارند؟

پیمانکاران در قبال کارگران چه وظایفی دارند؟