مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-06سياسي

مبنای اسلام نبوی عبودیت و رضایت خدا و اهل بیت است


اسلام آمریکایی مبتنی بر هوای نفس، ثروت طلبی و قدرت طلبی است درحالی که مبنای اسلام ناب عبودیت، رضایت خدا و اهل بیت است - اظهار کرد: دین برنامه جامع برای نائل شدن به سعادت دنیا و آخرت است و اساساً بر موجوداتی تکلیف می شود که دارای عقل و اختیار باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اسلام به عنوان آخرین نسخه از ادیان الهی در معرض انتخاب انسان های حق جو قرار گرفت اذعان کرد: از زمان طلوع اسلام بعد از شهادت رسول خدا افرادی که از اهل بیت (ع) دور بودند به واسطهٔ کج فهمی یا نفوذ دشمنان در بدنه اصحاب پیامبر قرائت ناقصی از اسلام ارائه و سعی کردند که قرآن را بدون اهل بیت بفهمند که این امر سبب بروز جریان هایی نظیر داعش شد.

وی با اشاره به اینکه فهمیدن اسلام بدون ولایت اهل بیت (ع) امکان پذیر نیست عنوان کرد: پیامبر در احادیث متعدد اهل سنن و شیعه به این اشاره داشتند که کتاب خدا از اهل بیت جدا نیست.

این کارشناس ابراز کرد: برای شناخت شاخصه های اسلام ناب باید به مختصات تعاملات انسانی با عالم توجه کنیم چرا که دین برای انسان و انتخابات های انسان در زندگی روزمره آمده است تا انسان را به سعادت برساند.

وی افزود: تعاملات انسان با زندگی روزمره چهار بخش از جمله تعامل با خالق، تعامل با همنوع، تعامل با طبیعت و تعامل با خویشتن است که در هرکدام از این تعاملات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای اسلام نبوی عبودیت و رضایت خدا و اهل بیت است

مبنای اسلام نبوی عبودیت و رضایت خدا و اهل بیت است