مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-06سياسي

امضای 23 سند همکاری رهاورد سفر رییس جمهور ترکمنستان به تاشکند


رییس جمهور ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی رتبه به شهر «تاشکند» سفر کرده با رییس جمهور ازبکستان دیدار و مقامات دو کشور 23 سند همکاری امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، طی سفر رسمی قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به شهر تاشکند و در دیدار با شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان، 23 سند همکاری امضا شد.

پس از پایان مذاکرات روسای جمهور دو کشور مراسم امضای اسناد برپا شد.

روسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان بیانیه مشترک را صادر کردند که در آن نتایج اصلی دیدار در سطح عالی منعکس و ابعاد اولویت دار تحکیم بیش از پیش شراکت راهبردی ازبکستان و ترکمنستان تعیین شده است.

  همچنین با حضور روسای جمهور قرارداد ایجاد و تنظیم فعالیت مناطق تجارت مرزی ازبکستان و ترکمنستان که ایجاد مرکز تجاری در قلمروهای مجاور را در نظر می گیرد، قرارداد افزایش مبادلات بازرگانی و توسعه روابط متقابلا سودمند شراکتی بین کارخانجات و شرکت ها، پروتکل سازماندهی تبادل اطلاعات در مورد کالاها و وسایل حمل و نقلی عبور کننده از مرز گمرکی امضا شد.

همچنین قرارداد تسهیل تشریفات روادیدی برای نمایندگان محافل بازرگانی و پروتکل در مورد ارائه متمم قرارداد سفرهای متقابل شهروندان دو کشور از تاریخ 19 نوامبر سال 2004 میلادی امضا شد که مسلما شرایط مناسبی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 23 سند همکاری رهاورد سفر رییس جمهور ترکمنستان به تاشکند

امضای 23 سند همکاری رهاورد سفر رییس جمهور ترکمنستان به تاشکند