مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-06اقتصادي

پیش بینی تولید60 هزارتن سیب در قطب تولیدسیب همدان


 رییس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از 35 درصد سیب تولیدی استان در نهاوند تولید می شود.

- ایسنا/همدان  رییس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از 35 درصد سیب تولیدی استان در نهاوند تولید می شود.

کریم حاج باباعلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برداشت سیب از باغات شهرستان نهاوند آغاز شده است،اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 60 هزارتن سیب از باغات شهرستان برداشت شود.

وی افزود: محصول سیب نهاوند به خاطر شرایط آب و هوایی که این شهرستان دارد یکی از مرغوب ترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است.

به گفته وی برداشت سیب هم زمان با برداشت گردو از اوایل مهرماه در شهرستان آغاز شده که عمده آن در مناطق باغی حاشیه شهر و روستاهای کوهانی، زرامین، جهان آباد و سایر روستاهای شهرستان است .

حاج باباعلی در ادامه انواع سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ دانست و گفت: استفاده از پایه های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است.

رییس جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است و این محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهرهای اطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید60 هزارتن سیب در قطب تولیدسیب همدان

پیش بینی تولید60 هزارتن سیب در قطب تولیدسیب همدان