مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-06فرهنگي

وقتی غذا تاریخی می شود/ تاریخچه 500 سال آشپزی در عثمانی


کتاب «پانصد سال آشپزی عثمانی» در سال های 2003 و 2005 تجدید چاپ شد و در سال 2005 ترجمه انگلیسی آن در استانبول به چاپ رسید.

نسخه فارسی حاضر نیز از روی متن انگلیسی ترجمه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب پانصد سال آشپزی عثمانی در مدتی کوتاه به چاپ دوم رسید.

بر اساس این گزارش، چیزهای زیادی همواره نمودی از مقاطع تاریخی اند که می توان از آن برای بازسازی و یا حتی شبیه سازی دوره ای خاص بهره گرفت؛ معماری، موسیقی و حتی آشپزی از جمله این عناصر است.

کتابِ پانصد سال آشپزی عثمانی را که  انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرده است و تابستان امسال به چاپ دوم رسیده، آن طور که از نامش بر می آید در صددِ این بازسازی با بهره گیری از عنصر غذا است.

امپراتوری عثمانی برای چند قرن یکی از بزرگترین حکومت های جهان بود و طی قرون شانزدهم و هفدهم میلادی از آسیای غربی و بخش های مرکزی و شرقی اروپا تا بخش های وسیعی از شمال و شاخ آفریقا را زیر سلطه خود داشت.

گستره این امپراتوری و طول مدت حکمروایی آن، همچون دیگر امپراتورها، میراثی را برجای گذاشت که شناخت آن به علم تاریخ بر می گردد؛ شاید هم ترکیبی از تاریخ و علوم اجتماعی.

به نظر می رسد که میراث داران امپراتور عثمانی و حتی در قرون قبل تر، ساکنان این امپراتوری غذا را دستمایه ای مهم برای شناساندن خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی غذا تاریخی می شود/ تاریخچه 500 سال آشپزی در عثمانی

وقتی غذا تاریخی می شود/ تاریخچه 500 سال آشپزی در عثمانی