مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-06بين الملل

آغاز نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در «نورسلطان»


نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در پایتخت قزاقستان آغاز شد.

در این نشست که دو روز ادامه می یابد، نمایندگان مراکز و نهادهای بین المللی دینی کشورهای مختلف مانند، روسیه، انگلستان، واتیکان، مصر، عربستان، جمهوری اسلامی ایران و غیره شرکت می کنند.

اعضا دبیرخانه مذکور نمایندگان نهادهای مذهبی و دینی جهانی اسلام، مسیحیت، یهودیت، بودایسم، تایویسم، شینتوییسم، هندوییسم و سازمان های بین المللی هستند که ریاست آن را مولان اشیمبایف رییس سنای قزاقستان بر عهده دارد.

شورای دینی این کنگره هر 3 سال یکبار در قزاقستان برگزار می شود و هدف اصلی آن توسعه صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان در جهان است.

دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، نهاد کاری این کنگره است که در مورد ایجاد آن در جریان اولین نشست کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در 23-24 سپتامبر 2003  تصمیم گیری شده است.

اجلاس این دبیرخانه هر سال یک بار و در جریان آن موضوعاتی مانند اجرای تصمیمات کنگره ادیان جهانی و سنتی، آمادگی برای اجلاس های کنگره، هماهنگی موضوعات اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در «نورسلطان»

آغاز نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهان در «نورسلطان»