مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-06اقتصادي

صنعت لوازم خانگی آماده جشن خودکفایی/نقش پررنگ سازندگان قطعات در کاهش قیمت کالا


با رشد کمی و کیفی تولیدات لوازم خانگی داخلی، این روزها صنعتگران کشور در آستانه برپایی جشن خودکفایی قرار دارند که تقویت سازندگان قطعات می تواند فاصله زمانی دستیابی به این هدف را کوتاه تر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کُره جنوبی، تلاش برای افزایش سطح داخلی سازی تولیدات ایرانی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و تحقق این مسئله، برنامه ریزی دقیق و فوری را برای جهش سریعتر به سمت خودکفایی در تولید قطعات را ضروری می کند.

عملی شدن این مسئله علاوه بر تنوع بخشی به تولیدات داخلی، رشد کیفیت و کاهش قیمت محصولات عاملی برای حضور پررنگ تر صنعتگران ایرانی در بازارهای جهانی و به ویژه منطقه است تا ارزآوری بیشتری از این محل صورت گیرد و شاهد تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشور باشیم.

بهزاد رحیمی، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد با اشاره به بازار 500 میلیون نفری کشورهای همسایه و منطقه، صادرات را یکی از راهکارهای بهبود کیفیت لوازم خانگی داخلی دانست.

وی درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای به ایران، گفت: تولیدکنندگان داخلی توانسته اند، با انتقال تکنولوژی در صدد تولید محصولات باکیفیت برآیند و از آنجا که واحدهای بسیاری در حوزه تولید لوازم خانگی فعال هستند، در این بازار انحصار ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت لوازم خانگی آماده جشن خودکفایی/نقش پررنگ سازندگان قطعات در کاهش قیمت کالا

صنعت لوازم خانگی آماده جشن خودکفایی/نقش پررنگ سازندگان قطعات در کاهش قیمت کالا