مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-06سياسي

دسترسی مردم به مسؤولان یکی از توصیه های پیامبر اسلام (ص) است


پیامبر(ص) نگران دسترسی مردم به مسئولان بودند و فرمودند والی بعد از من درب خانه خود را به روی مردم نبندد که مردم نتوانند به آسانی به او دسترسی داشته باشند که اگر این کار را کرد کسانی که در جامعه قدرت و رانت دارند بر ضعفای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله شب زنده دار در سخنرانی شام شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) در سال دهم هجرت فراخوان عمومی برای حج همگانی دادند، اظهار کرد: در این حج که حجه الوداع نامیده شده است از طرف خدای متعال توسط جبرییل امین خبر رحلت ایشان داده شد که امسال حج آخر شما است.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) مطالب ویژه و کلیدی را در این دو ماه و اندی به واسطه مراسمات مختلف که روی می داد برای جامعه اسلامی بیان می کردند و در میانه همان حجه الوداع در مسجدالخیف مردم را فراخوان دادند و مطالب مهمی از جمله حفظ وحدت میان مسلمین را بیان کردند و در مجموع در دو ماه پایانی عمر خود روی 12 مسأله مهم و بنیادین نسبت به امت اسلام نگرانی داشتند.

استاد و برداشت های ناروا و تفسیر به رأی ها نگرانی داشتند.

وی دومین مسأله مورد نگرانی پیامبر(ص) را عترت ایشان دانست و گفت: اول اینکه خلافت اسلامی و حکم روایی بر اساس قرآن و آموزه های الهی باید به واسطه عترت رسول خدا(ص) ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی مردم به مسؤولان یکی از توصیه های پیامبر اسلام (ص) است

دسترسی مردم به مسؤولان یکی از توصیه های پیامبر اسلام (ص) است