مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-06بين الملل

بلدچی های ترکیه درشمال عراق


احزاب هم پیمان ترکیه درشمال عراق بیشترین نقش را دراجرای اهداف نوعثمانیگری ترکیه ایفا میکنند این همکاری ذلیلانه تاجایی است که حزب دمکرات کردستان عراق با سابقه تاریخی نقش یک بلدچی را برای دولت ترکیه بازی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، طاها توفیق طی یادداشتی نوشت:  احساس تعلق و تملک ترکیه در شمال عراق پدیده جدیدی در صحنه سیاسی منطقه نیست این حس تملک ازسال 1916 که کشورهای جدیدی از خاکسترسوخته دولت عثمانی بوجود آمد تا کنون بعنوان یک آرمان بازگشت به دوران طلایی عثمانی نزد دولتمردان ترکیه وجود دارد خصوصا یا ظهورجریان نوعثمانی گری و نظریه های راهبردی بازگشت به دوران گذشته شدت گرفته است.

دکترین سیاست خارجی ترکیه برخلاف ادعای دینی آن کاملا لاییک بوده و تاکتیک آن ابزار انگاری همه شرکای سیاسی خود در منطقه می باشد یکی از این شرکای سیاسی ترکیه ،حزب دمکرات کردستان عراق است که شرف و حیثیت تاریخی خود را در اختیار دولت زیاده طلب اردوغان قرار داده است تا شمال عراق را به حیات خلوت دولت ترکیه تبدیل شود.

دولت ترکیه از نقاط ضعف احزاب شمال عراق به بهترین شکل موجود استفاده کرده و اهداف تاکتیکی و راهبردی خود را به آنان تحمیل میکند درحوزه اقتصاد حزب دمکرات کردستان عراق را کاملا به خود وابسته کرده تا سیاستهای فرامرزی خود را در این منطقه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلدچی های ترکیه درشمال عراق

بلدچی های ترکیه درشمال عراق