مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-06فرهنگي

نمایش مستند «تکیه دولت» با اسناد دست اول


علیرضا قاسم خان با بیان اینکه در مستند «تکیه دولت» اسناد دست اولی نمایش داده می شود و به برخی شبهات هم درباره این بنا پاسخ داده خواهد شد گفت: - علیرضا قاسم خان با بیان اینکه در مستند تکیه دولت اسناد دست اولی نمایش داده می شود و به برخی شبهات هم درباره این بنا پاسخ داده خواهد شد گفت: نمایش این مستند با جشنواره حقیقت آغاز می شود.

تکیه دولت مستند 52 دقیقه ای به کارگردانی علیرضا قاسم خان است که به نقش این مکان تاریخی در تاریخ تهران و هنر ایران می پردازد.

قاسم خان، نویسنده و کارگردان این فیلم مستند درباره این اثر به ایسنا گفت: دوره قاجار از منظر سیاسی، اجتماعی و هنری یک دوره مهم در تاریخ ایران است و اهمیت تکیه دولت در تلفیق تمام این مسائل است.

دستور ساخت این بنا در نیمه دوم سلطنت ناصرالدین شاه داده شده و این بنا برای تعزیه ایران به عنوان یکی از مهمترین شیوه های نمایشی ما، موسیقی ایرانی و نیز هنر و معماری جایگاه باارزشی داشته و سبب رشد این هنرها شده است.

در کنار همه این ها در تکیه دولت چند واقعه تاریخی هم اتفاق افتاده مثل مجلس مؤسسان بود که پادشاهی قاجار را به پهلوی تبدیل کرد.

براین اساس با توجه به این ویژگی ها تکیه دولت در این مستند تحلیل شده و برخی اسنادی هم که استفاده شده شاید برای اولین بار است که منتشر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مستند «تکیه دولت» با اسناد دست اول

نمایش مستند «تکیه دولت» با اسناد دست اول