مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-06سياسي

ماجرای «ریاضت معکوس» علامه محمدرضا حکیمی


مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) در خصوص علامه حکیمی گفت: شهید مطهری مدتی پیش ایشان بود و گفته بود که آقای حکیمی «ریاضت معکوس» می کشد.

- به مناسبت چهلمین روز درگذشت علامه محمدرضا حکیمی، پژوهشگاه مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران نشست مجازی با عنوان سلوک فکری و عبادی استاد برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبداللهیان، مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، در این نشست با اشاره به آثار و تألیفات علامه حکیمی، گفت: آنچه در محفل ها ناگفته می ماند، واقعیت و باطن این مرد بزرگ بود.

در واقع آنچه که مثلا در کتاب های ایشان در خصوص عدالت می بینیم به نظر اینجانب مثل موج روی دریا است؛ و حقیقت دریا پنهان است و کسی از او صحبت نمی کند.

شاید علت اصلی اش خود آن بزرگوار بود که همواره حالات و مقامات خودش را مخفی می کرد و نمی خواست کسی با نظر خاص، آنچه که او به دست آورده بود را مطلع شود یا کسی از آنها صحبت کند.

وی افزود: بعضی افرادی که با ایشان مرتبط هستند می دانند آنگاه که صحبت از کمالات و مقامات ایشان می شد و فردی نظر خاص به ایشان می کرد که مثلا استاد چنین و چنانی است، کاملا ناراحت و عصبانی می شدند و مایل بودند ایشان را به این دید نگاه نکنند و به دید یک فرد عادی نگاه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای «ریاضت معکوس» علامه محمدرضا حکیمی

ماجرای «ریاضت معکوس» علامه محمدرضا حکیمی