مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 11:352021-10-06سياسي

3 عامل مهم در موفقیت علامه حسن زاده آملی


علیرضا مختارپور در نشست مجازی بزرگداشت علامه حسن زاده آملی، شوق وافر به علم آموزی، احترام به استادان و توجه به معارف اهل بیت (ع) را 3 عامل مهم در موفقیت وی برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی صبح امروز (چهارشنبه 14 مهر ماه) با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سخنرانی آیت الله حسن رمضانی، استاد فلسفه رفته است، 16 سالگی به حوزه علمیه آمل وارد شده، 22 سالگی به تهران آمده و 13 سال شاگرد علامه شعرانی، میرزار عبدالحسن رفیعی قزوینی، میرزا مهدی الهی قمشه ای و شیخ محمدتقی آملی بود.

وی در 35 سالگی به قم مهاجرت می کند و 17 سال شاگردی علامه طباطبایی، محمدحسن الهی برادر علامه طباطبایی و حاج سید مهدی قاضی طباطبایی می کند و در 3 مهر 1400 هم رحلت کرده است.

وی افزود: از علوم و معارفی که در این دوران آموختند که بسیار گسترده است می توان به آثاری در زمینه های فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان، حکمت دینی، کلام، ریاضیات، نجوم، ادبیات عربی و فارسی، علوم طبیعی، طب قدیم، علوم غریبه و باطنی اشاره کرد و دو کار بزرگ نتیجه کوشش و مجاهدت در راه علم و معارف بود یکی تدریس علوم و معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته و تألیفات متعدد که شامل تالیف، تصحیح و شرح و تعلیق بر آثار فلسفی عرفانی و همینطور کتاب هایی در ادبیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 عامل مهم در موفقیت علامه حسن زاده آملی

3 عامل مهم در موفقیت علامه حسن زاده آملی