مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-06اقتصادي

هفت طرح بزرگ نفتی فراموش شده است!


هرچند در سال های گذشته تحت تاثیر تحریم های آمریکا، میزان فروش نفت ایران به شدت کاهش یافته و دسترسی به منابع آن نیز دشوار شده اما توسعه زیرساخت ها برای استفاده از نفت در آینده اهمیت بسیار زیادی دارد.

- هرچند در سال های گذشته تحت تاثیر تحریم های آمریکا، میزان فروش نفت ایران به شدت کاهش یافته و دسترسی به منابع آن نیز دشوار شده اما توسعه زیرساخت ها برای استفاده از نفت در آینده اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان و مسئولان از لزوم عبور اقتصاد ایران از وابستگی به نفت سخن می گویند اما آنچه که در سال های گذشته در عمل رخ داده، اهمیت فراوان دسترسی دولت به منابع نفتی برای گذران امور کشور بوده است، تا جایی که در سه سال و نیم گذشته و تحت تاثیر تحریم های آمریکا، عملا امکان دسترسی به منابع نفتی کاهش یافته و همین موضوع در اداره کشور برای دولت مشکل ساز شده است.

در سال های گذشته بسیاری از پروژه های نفتی که باید با مشارکت شرکت های خارجی در ایران پیگیری می شد به دلیل همین محدودیت های بین المللی در اختیار شرکت های داخلی قرار گرفته اما این شرکت ها نیز در عمل به برنامه ها مشکلاتی داشته اند.

در شرایطی که بخش خصوصی می گوید در حوزه تولید برق، تحت تاثیر قیمت گذاری دستوری و مشکلات اقتصادی، شرکت های خصوصی انگیزه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت طرح بزرگ نفتی فراموش شده است!

هفت طرح بزرگ نفتی فراموش شده است!