مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 13:002021-10-06اقتصادي

چرا جهاد سازندگی باید ذیل وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود؟


وجود سابقه مدیریت نواحی روستایی با رویکرد جهاد سازندگی و نیز وجود بدنه اجرایی، تشکیل جهاد سازندگی ذیل وزارت جهاد کشاورزی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، باتوجه به وجود سابقه مدیریت نواحی روستایی با رویکرد جهاد سازندگی در وزارت جهادکشاورزی و همچنین وجود بدنه اجرایی و عملیاتی رسمی تا سطح دهستان و غیررسمی(تشکل ها) تاسطح روستاها در وزارت جهادکشاورزی، تشکیل جهاد سازندگی ذیل وزارت جهاد کشاورزی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

نواحی روستایی و به عنوان مراکز اصلی و اولیه شکل گیری تمدن کهن ایران و کانون و هسته های مرکزی تولید، اهمیت راهبردی در ایجاد و حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی کشور به ویژه از لحاظ امنیت غذایی دارند.

علی رغم اهمیت نواحی روستایی در دو دهه گذشته برخلاف قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، ابعاد سکونتگاهی، فضایی و تولیدی مناطق روستایی و عشایری از هم تفکیک شده و نتیجه آن تبدیل مناطق روستایی به ظاهری شهری و فاقد کارکرد اقتصادی و مولد بوده است.

موضوعی که زمینه ساز آسیب ها و مشکلات زیادی از جمله افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، تخلیه روستاها، رها شدن تولید محصولات کشاورزی و پدیده حاشیه نشینی در شهرها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جهاد سازندگی باید ذیل وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود؟

چرا جهاد سازندگی باید ذیل وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود؟