مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 13:252021-10-06فرهنگي

چرا مولانا به فارسی شعر گفت؟


رییس مرکز صوفیان ربانیه در برلین درباره این که چرا مولانا شعرهای خود را به فارسی سروده است، می گوید: اولا برای این که کلام خدا در قرآن به زبان عربی است و مولانا می خواسته الهامات و درک خود از کلام خدا را به زبان دیگری به مردم برساند و دیگر این که زبان فارسی .

- رییس مرکز صوفیان ربانیه در برلین درباره این که چرا مولانا شعرهای خود را به فارسی سروده است، می گوید: اولا برای این که کلام خدا در قرآن به زبان عربی است و مولانا می خواسته الهامات و درک خود از کلام خدا را به زبان دیگری به مردم برساند و دیگر این که زبان فارسی زبانی بسیار آهنگین است و نوعی همنوایی با شعر مولانا دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در برنامه سر نی که برای بزرگداشت روز مولانا در رایزنی فرهنگی ایران در برلین برگزار شد، حمید محمدی رایزن فرهنگی و همچنین فریده فوندا گنکاسلان، رییس مرکز صوفیان ربانیه در برلین به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای برنامه، رایزن فرهنگی ایران با تشکر از حضور شرکت کنندگان، درباره مولانا گفت: جلال الدین محمد بلخی شاعر، عارف و اندیشمند ایرانی، به درجه والایی از عرفان، خودشناسی و خداشناسی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مولانا به فارسی شعر گفت؟

چرا مولانا به فارسی شعر گفت؟