مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 14:252021-10-06سياسي

چرا امام حسن(ع) مجبور به صلح شدند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی عصر امروز در محفل عزاداری که در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) مجبور به صلح با دشمن شدند، اظهار کرد: امام هیچ یاری را نداشتند که بتوانند مقابل معاویه ایستادگی کنند، اطراف ایشان را افراد سودجو فراگرفته بودند برخی از این افراد تعصب بر قوم و قبیله داشتند و برخی دشمن معاویه بودند وگرنه اعتقادی به امامت امام حسن(ع) نداشتند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه همه می دانستند امام حسن(ع) سفره دار مدینه هستند و با همه با کرامت برخورد می کنند در مدینه توهین های عجیب و غریب به امام دوم شیعیان صورت می گرفت.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: در مورد غربت و مظلومیت امام حسن(ع) همین بس است که ایشان به دست همسرشان به شهادت رسیدند این درحالی است که همسر امام حسین(ع) روزها در عزای همسر خود در آفتاب سوزان به سوگ نشستند.

وی به یکی دیگر از علل صلح امام حسن(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ادامه داد: اینکه امروزه به برخی از بزرگان توهین و جسارت می کنند از قدیم بوده است فقط شیوه و نوع آن فرق کرده، دشمن بدون اطلاع مردم فضا را غبارآلود و شبهه آمیز می کند و در فضای شبهات نیز فتنه ظهور و بروز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امام حسن(ع) مجبور به صلح شدند؟

چرا امام حسن(ع) مجبور به صلح شدند؟