مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 19:202021-10-06سياسي

ثبت ملی آیین جوش زنی، آغازی بر ثبت ملی آیین های دیگر در رفسنجان


دبیر آیین جوش زنی ایران(هرمزآباد رفسنجان) گفت: آیین جوش زنی ایران آغازی بر ثبت ملی مراسم های آیینی دیگر در رفسنجان شد به نحوی که مراسم برداشت محصول پسته و جشن های برداشت محصول پسته در سال 1396 و مراسم سنتی «شده گردانی» در روستای داوران پس از ثبت ملی .

- ایسنا/کرمان دبیر آیین جوش زنی ایران(هرمزآباد رفسنجان) گفت: آیین جوش زنی ایران آغازی بر ثبت ملی مراسم های آیینی دیگر در رفسنجان شد به نحوی که مراسم برداشت محصول پسته و جشن های برداشت محصول پسته در سال 1396 و مراسم سنتی شده گردانی در روستای داوران پس از ثبت ملی جوش زنی در فهرست آثار ناملموس ایران به ثبت رسیدند.

ابراهیم رضوی مقدم شامگاه 14 مهرماه در مراسم اختتامیه سوگواره هفتمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: آیین جوش زنی ایران در سال 1394 و به مرکزیت هرمزآباد رفسنجان در فهرست آثار ناملموس ایران به ثبت رسید و همان سال با حضور مسئولین استان و شهرستان از سند ثبت ملی این آیین رونمایی شد.

وی افزود: دغدغه من و دوستانم این بود که یک حرکت فرهنگی و مذهبی را در سطح استان و شهرستان داشته باشیم و به لطف خدا توانستیم این حرکت را در سالهای بعد ادامه دهیم و هر ساله سوگواره ها و مراسم مختلفی را در این زمینه برگزار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی آیین جوش زنی، آغازی بر ثبت ملی آیین های دیگر در رفسنجان

ثبت ملی آیین جوش زنی، آغازی بر ثبت ملی آیین های دیگر در رفسنجان