مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 20:002021-10-06سياسي

«دموکراسی» در «نگاه امام خمینی» و «سید احمد خاتمی»


بطلان شرک آمیز بودن جمهوریت و دخیل دانستن رأی مردم در مشروعیت در سخنان امام، رهبری و عالمان دین به طور گسترده مطرح شده که در دسترس همگان است.

- پایگاه خبری جماران: امام خمینی (قدس سره) قبل از انقلاب در تبیین حکومت موعود بارها در مصاحبه ها و سخنان خود بر جمهوری و دموکراسی بودن آن تاکید داشت.

همان زمان جماعتی از عالمان بودند که جمهوریت و دموکراسی را سوغات غرب، شرک و منافی با اسلام می ‎دیدند و متأسفانه تا آخر عمرشان براین نظر باقی بودند و سخنان امام در این باب را صوری، زینتی و از سر ناچاری می شمردند!.

و حالا بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی، دوباره آقای سید احمد خاتمی از فقهای شورای نگهبان باز هم بر شرک آمیز بودن دموکراسی تأکید کرده و می گوید: مردم را نباید جای خدا نشاند.

ما معتقدیم مردم باید در جای خود باشند و قانون خدا را برترین بدانند.

دموکراسی غربی مردم را جای خدا می نشاند که شرک آلود است بطلان شرک آمیز بودن جمهوریت و دخیل دانستن رأی مردم در مشروعیت در سخنان امام، رهبری و عالمان دین به طور گسترده مطرح شده که در دسترس همگان است اما برای این که ببینیم نظر آقای خاتمی شورای نگهبان با نظر بنیانگذار نظام همراهی ندارد؛ فرازهایی از سخنان امام در باره اسلام و دموکراسی را ارائه می کنیم: ما دست از مبارزه برنمی داریم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دموکراسی» در «نگاه امام خمینی» و «سید احمد خاتمی»

«دموکراسی» در «نگاه امام خمینی» و «سید احمد خاتمی»