مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 01:152021-10-06بين الملل

فرانسه از بازگشت سفیر خود به استرالیا خبر داد


وزیر امور خارجه فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که سفیر پاریس بعد از خروج از استرالیا به دلیل لغو قرارداد زیردریایی به این کشور باز خواهد گشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از فرانس 24، ژانو ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگان گفت: من از سفیر کشورمان خواستم به کانبرا پایتخت استرالیا بازگردد تا شرایط روابط خود را برای آینده دوباره تعریف کنیم.

پاریس پیش از این در اعتراض به پیمان دفاعی آکسوس بین ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا و لغو قرارداد فروش زیردریایی فرانسه به استرالیا، سفیر خود را از کانبرا فراخواند.

در پی امضا توافقنامه دفاعی آکوس میان استرالیا، ایالات متحده آمریکا و انگلیس، همچنین لغو قرارداد 56 میلیارد یورویی بابت خرید زیردریایی های فرانسوی از سوی استرالیا، تنش میان پاریس با کانبرا، لندن و واشنگتن شدت گرفته است.

هر چند تلاش های رهبران انگلیس، استرالیا و ایالات متحده آمریکا برای بهبود روابط با پاریس در جریان است و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، نیز گفته است پاریس نباید نگران روابط خود با لندن باشد، اما به گفته ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، فراخواندن سفرا در تاریخ روابط آمریکا و فرانسه اقدامی بی سابقه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه از بازگشت سفیر خود به استرالیا خبر داد

فرانسه از بازگشت سفیر خود به استرالیا خبر داد