مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-07اقتصادي

انجام 600 هزار نوبت واکسیناسیون دام در شهرستان نهاوند


رییس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 600 هزار رأس دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری در این شهرستان واکسینه شدند.

- و به مناسبت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: به منظور کنترل و پیشگیری بیماری های دامی از اول سال جاری تاکنون بیش از 592 هزار رأس دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری های دامی واکسینه رایگان انجام شده است.

وی گفت: با حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در بحث پیشگیری از بروز بیماری دامی و مشترک بین انسان و دام عملیات واکسیناسیون دام سبک گوسفند و بز و دام سنگین گاو بر علیه بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، تب مالت، لمپی اسکین و پی پی آر طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک و همچنین هزار و 100 قلاده سگ در سطح شهرستان واکسن هاری و 288 رأس دام سنگین تست سل انجام شده است.

وی افزود: اجرای عملیات های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری ها و دامداری ها برای مراقبت از بیماری ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی ها، قصابی ها، رستوران ها و مراکز جمع آوری شیر و عسل به منظور کنترل و افزایش کیفیت عرضه فراورده های خام دامی در این مراکز به صورت مستمر و روزانه در سطح شهرستان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 600 هزار نوبت واکسیناسیون دام در شهرستان نهاوند

انجام 600 هزار نوبت واکسیناسیون دام در شهرستان نهاوند