مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-07اقتصادي

فقر تغذیه ای کودکان در سندرک/ کودکان قبل از 1.5 سالگی از شیرخشک گرفته می شوند


فقر در سندرک و گرفتاری معیشت مردم سبب شده تا نوزادن با مشکل فقر تغذیه ای مواجه باشند و زودتر از موعد از شیرخشک گرفته شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سندرک، این شهر مرکز بخش سندرک شهرستان است که از سال 1388 به شهر ارتقاء یافت.

این بخش در فاصله 50 کیلومتری شرق شهرستان میناب واقع است و بر اساس برآوردهای آماری جمعیتی بیش از 25 هزار نفر را در خود جای داده است.

نرخ زاد و ولد در هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است و این نرخ بالاتر عمدتا متأثر از مناطق روستایی آن است که خانواده ها نسبت به ازدواج به موقع و معقول جوانان توجه ویژه ای داشته و بدور از امواج مسموم رسانه های خارجی و بر پایه سنت های ناب و اصیل خانوادگی فرزندان خود را راهی زندگی بخت می کنند.

اما فقر ناشی از  عدم درآمد پایدار و نبود اشتغال امن این روند را رو به کاهش نهاده است.

کودکان شیرخوار به دلیل هزینه های سنگین خرید شیر و مکمل های غذایی و مراقبت های بهداشتی تا قبل از یک و نیم سالگی از تغذیه کامل 24 ماهگی محرومند و این خلا تغذیه در روند رشد کودک شکل گیری اندام ها و بهره هوشی آنها تأثیر بسیار بدی گذاشته است.

کودکان پیش دبستانی تا مقطع متوسطه که در سن رشد و  نیاز مبرم به تغذیه کامل و هدفمند دارند از وعده صبحانه کامل میان وعده دانش آموزی میوه، حبوبات، پروتیین ها علی الخصوص گوشت قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر تغذیه ای کودکان در سندرک/ کودکان قبل از 1.5 سالگی از شیرخشک گرفته می شوند

فقر تغذیه ای کودکان در سندرک/ کودکان قبل از 1.5 سالگی از شیرخشک گرفته می شوند