مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 15:402021-10-07سياسي

روستای حیدره قاضی خانی میزبان جشنواره آلو و طبخ غذاهای محلی


دهیار روستای حیدره قاضی خانی از برگزاری جشنواره آلو، گردو و طبخ غذاهای محلی در روز جمعه 16 مهرماه در این روستای هدف گردشگری شهرستان بهار خبر داد.

- روستای "حیدره قاضی خانی" میزبان جشنواره آلو و طبخ غذاهای محلی ایسنا/همدان دهیار روستای "حیدره قاضی خانی" از برگزاری جشنواره آلو، گردو و طبخ غذاهای محلی در روز جمعه 16 مهرماه در این روستای هدف گردشگری شهرستان بهار خبر داد.

علی قاضی خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: حیدره قاضی خانی روستایی با چند مولفه اقتصادی است که یکی از آنها وجود قوم کرد در روستا بوده، ویژگی دوم بافت تاریخی روستاست که از لحاظ بصری و حفظ هویت فرهنگی و معماری تلاش خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مولفه بعدی مالکیت دره ای است که روستا در آن قرار دارد که در ید این روستاست و اهالی نگهبان این دره بسیار زیبا هستند و کمتر روستایی در ایران وجود دارد که دارای بافت فرهنگی منسجم و ساختار اجتماعی محکم و منحصربفرد باشد.

قاضی خانی با بیان اینکه بیشترین محصول باغی این روستا آلوی زرد و گردو است و اهالی از رهگذر آلو و گردو محصولات فراوانی را تولید و عرضه می کنند، تصریح کرد: رب آلو، شربت آلو، مربای آلو، ترشی آلو، آلوی شور، انواع و اقسام لواشک، آش ها و غذاهایی که آلو پایه اصلی آنها است در روستا وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای حیدره قاضی خانی میزبان جشنواره آلو و طبخ غذاهای محلی

روستای حیدره قاضی خانی میزبان جشنواره آلو و طبخ غذاهای محلی