مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 01:352021-10-07بين الملل

اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه یکی از فرماندهان سابق طالبان


اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه یکی از فرماندهان سابق طالبان - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادستان های فدرال در نیویورک بامداد جمعه اعلام کردند که یک فرمانده سابق طالبان که در بازداشت آمریکا است، به قتل و جرایم مرتبط با تروریسم در مرگ سه نظامی آمریکایی و سرنگونی یک بالگرد این کشور در افغانستان در سال 2008 متهم کرده اند.

دفتر دادستانی منهتن در این باره توضیح داد که حاجی نجیب الله در 13 کیفرخواست متهم شده که مفاد آنها در دادگاه فدرال فاش نشده است.

او قبلاً در ربودن یک روزنامه نگار آمریکایی در سال 2008 متهم شده بود و کیفرخواست جدید جایگزین پرونده قبلی شده و شامل اتهامات مربوط به آن حادثه می شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، دادستان های آمریکایی گفتند نجیب الله در آن زمان به عنوان فرمانده طالبان در ولایت وردک افغانستان در نزدیکی کابل، مشغول به فعالیت بوده است.

به گفته دادستان، وی در ارتباط با حمله شبه نظامیان طالبان به فرماندهی وی به کاروان نظامی آمریکا با سلاح های خودکار، نارنجک های موشکی و سایر مواد منفجره متهم شده است.

آنها گفتند که در این حمله سه نظامی آمریکایی کشته شدند.

رویترز در ادامه به نقل از دادستانی منهتن نوشت: نجیب الله همچنین در ارتباط با حمله مبارزان تحت فرماندهی وی با استفاده از نارنجک های موشکی که یک بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه یکی از فرماندهان سابق طالبان

اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه یکی از فرماندهان سابق طالبان