مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 06:202021-10-08اقتصادي

پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟


آمارها نشان می دهد که در سال گذشته بیش از 302 هزار و 400 نفر برای پیدا کردن شغل در کاریابی ها ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از 136 هزار و 700 نفر شاغل شده و به بازار کار راه پیدا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر آمارها بیش از 50 درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط کاریابی ها جذب می شود، در حالی که این میزان در کشور ما بین 20 تا 25 درصد است، با این حال کاریابی ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

مراکز خدمات اشتغال (کاریابی های دولتی) واحدی سازمانی به شمار می روند که تحت پوشش وزارت کار هستند و خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و کاریابی را به صورت رایگان به جویندگان کار ارائه می کنند.

دفتر کاریابی (کاریابی های خصوصی) کارگزاری خصوصی هستند که با مجوز از وزارت کار در ازای دریافت حق الزحمه از جوینده کار، خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی ارائه می کنند.

فرآیند ثبت نام به این شکل است که افراد جویای کار با مراجعه به مرکز خدمات اشتغال یا دفتر کاریابی برابر نیاز کارفرما به هم معرفی می شوند و چنانچه با هم به توافق برسند، مشغول به کار می شوند.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال 1399 برابر با 302 هزار و 461 نفر بوده که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟

پارسال چند نفر دنبال کار بودند؟